Beste leden en dorpsgenoten,

Het bestuur van de dorpsraad heeft begin dit jaar gesproken met de gemeente over de samenwerking en andere zaken. In dat gesprek hebben wij gezegd dat wij een samenhangende visie op de toekomst van ons dorp bij de gemeente missen. Tijdens de ledenvergadering in mei 2018 hebben wij ook al met jullie gedeeld dat wij niet tevreden zijn met de manier waarop wij, en dorpsgenoten, vaak te laat of niet door de gemeente bij allerlei zaken die ons dorp aangaan worden betrokken. En het afgelopen jaar was best roerig met de verwikkelingen rondom het IKC/sporthal project en de Intratuin affaire. De gemeente heeft inmiddels weer een nieuw bestuur na de verkiezingen. Een delegatie van het bestuur heeft eind augustus een gesprek gevoerd met de wethouder Dorpszaken mevr. B. Wolters en wethouder RO en wonen G. Elkhuizen. Als bestuur hebben wij daarvoor een gespreksnotitie voorbereid die ingaat op kansen die wij zien om de leefbaarheid van ons dorp te verbeteren en wat wij daarbij van de gemeente verwachten. Verder hebben wij opgenomen welke rol wij voor onszelf zien in allerlei ontwikkelingen. Dat gesprek is best positief verlopen. De notitie is aan de orde geweest, alleen zijn er (nog) geen afspraken gemaakt. We zetten ons als bestuur graag in voor een vervolgdiscussie over de kansen die wij zien met onze leden, belangenorganisaties in het dorp en verenigingen. We zoeken daarbij naar draagvlak, en misschien nog wel meer en betere ideeën dan wij in onze notitie hebben opgenomen. Het plan is om ergens de komende maanden een bijeenkomst hierover te organiseren. Graag horen we nu al van jullie wat jullie van dat idee vinden. Reacties of verbetersuggesties op de inhoud van de notitie zijn ook nu al van harte welkom. De gespreksnotitie staat onder "documenten bestuur".